Friday, May 11, 2007

pengalaman dalam suasana perubatan jin

pengalaman dalam suasana perubatan jin

# alhamdulillah, pagi tadi aku dah gi klinik, gi klinik homeopathy..bagus klinik nih..die check urat saraf.....tadi die check aku lebih kurg je, pastu die bgth penyakit2 aku...tepat skali ape yg die sebut ngn apa yang aku alami..so pendek cite die bg le aku ubat dalm 3 botol..makan ikut turutan, botol pertama makan stiap 1jam skali..huih, payah tul nak istiqomah, btol ke2 makan setiap 3jam skali, botol ke 3 pon 3jam skali gak rase nye...lupa daaa..heheh..ape ape hal pon, ubat nih hanya satu perantaraan dan ikhtiar kita untk sembuh, tetapi kesihatan itu datangnya dari ALLAH..jadi jgn lupa minta darinyeee:)

# tadi gi hantar abg aku ke airport, nk gi ke brunei katenyeee..skali ngn UST ISMAIL KAMUS..ape tujuan nye???hmmm...abg aku bgth nak pegi berubt org sakit 3hari katenye kat sane...huih best tuh....nnt lah, aku xsempt agi nak blajo berubat jin ngn abg aku nih..bila dah pandai nnt bleh le aku plak ngubat org...hihiihii

# cite bab jin, 2 hari lepas baru je aku ikut abg aku gih brubat...mak oooooooooih..kesian tol makcik tuh...isk isk isk..asal cite aku nih gi kenduri kesyukuran jee...pastu tuan umah nih bgth yg anak beranak pada member abg aku le jugak yg duk kat kawsn yang same tuh sakit....tah lah sakit apee..jadi die tak le cite banyak ...die tuh asalnye ade kat umah yg bt kenduri nih. tapi mase duk sembng2 tuh, tetiba je berubah len maca ...bile sebut je name ust KHAIRUDDIN, muka die dah len...memula tuh segar megor, tapi sebut je nama ust, huih muka dah kuyu ketakutan (kawn tuan umah skit tuh yg cite)

nk d panjangkan cerite leee...mase aku gi tuh biase je..masuk umah n duk lpak2 atas kerusi, gelk ketawa sesame kwn2 abg aku nih...duk duk sembng cam tuh dtg le tuan umah join kitorng, ape agi abg aku tnye le ape sakitnye...katenye "kepala nih hah ust, tetiba je berat, naik darah tiba-tiba".terkjut gak aku bile dgr nek darah...bese lahkan istilah "nek darah" nih, kompem le org yang tenang tetiba marah marah..tul x? "dah pegi klinik ke?ape kate dokter?" oit..ape kene mengene naik darah nagn klinik?lagi bingung aku... ape kes nih??

"dokter kate darah tinggi, kambing xleh makan lah kan ustaz?"laaaaaaaa...naik darah tuh rupenyeee....len kali sebut lee "darah badan naik tetiba" baru le aku paham...tgh tgh duk sembang tuh tetiba..uhuk!!uhuk!!uhuk!!......uhuk!! uhuk!! uhuk!! ........ uhuk!! uhuk!! uhuk!!.....laaa nih ape kes lak nih?tetiba je batuk...mata aku tertumpu kat sorg makcik tuh..tuan umoh upenyeee....aku perati leeee..uhuk!! uhuk!! uhuk!! uhuk!! uhuk!! uhuk!! "man (bukn name sebenar), hang pi tgok bini hang tuh!"...pegi le si man yang sakit darah tinggi tadi..gosok2 blakang isteri die "ambil baldi kat dapur nuu...senang die buang kahak dlam tuh" kate sorang yang hdir...."memg selalu macam tu ke?" "hmmm..gitu le ustz..." aku hanye dia membisu, cuma memasang teling n meliht je ape yg brlaku....

"hmmm....nak saye tgk ke?tuan umah..nak saye tgk ke? " ada ka patut cam tuh, ptut nye tuan umah tuh yng kene mitak tolong.....tapi aku tgk dah lama dah kami tunggu tapi tuan umah xmintk pon abg aku tolong, so terpaksa laaah...biase lah kene le ade izin tuan umah dulu tuk buat sesuatu, kan itu ajaran islam..lagipon mmg dari awal lagi pon member abg aku nih suh tolong, cuma nak dgr kata dua atau lampu hijau dari tuan umah...

pegi le abg aku dekt makcik tadi..hmmm.."ok..tinggl kan die sorng diri" "tapi ustz...." takpee.tak usha resau".....pap!! bahu makcik tuh di picit..."kenape nih??!!kenape nih??!! cuba bgthu kenape??!!"..tetiba..." auk!! auk auk!!! auuukk!!!" aik anjing amne lak menyalak nih? heran aku...pintu umh tetutup rapat...umah ber aircond, mustahil ade sore2 sumbang kat luar tuh bleh masuk..hmmm .."Auk!! Auk!! Auk auk!!".."kenape nih?cuba cakap" "bgth leee kamu nih datang dari mane?cuba cakap bgthu" ..laaaaaaaa...makcik tuh rupanyeee...astaqfirullahal azhimm..aku beristqfar panjang....siape lah yang punye dajal hantar jin ke makcik nih...kesian die..tak daya aku melihatnyee..huhuuhuhu....

nak d pendekkan cite leee...ust tuh ape agi, bace le ayt ayat quran, mak ooooooooooooih melawan die...bengun ngn mate pejam tgn mmbengkok macam anjing sambil menyalak menyerang ustz..suami die pae lagi, kelam kabut leee nk gi pegang, ustz kate " tak yah tak yah..biarkan"...pastu pap!! ustz pi pegng bahu die, terus je lemah, yang tdinye kuat tetiba jadi cam budok kecik yang xmampu buat ape ape..pastu bua lah bacaan 2 tertentu...aku mase abg aku bace ayat tuh, aku bleh je ikut skali..igt leee...tpi bila aku nak ulang balik susunn yg di guna kan n kesesuaian tempat bacaan, xdpat..nampknye aku kene blajo agi n kene ngubat org dulu baru bleh igt...kene cari pengalaman leee ...

akhirnyeee sementelah hampir setengh jam...dngn kaedah kaedh tertentu yg d buat akhirnye jin tersebut pergi meningglkan badan....lpeas makcik tuh sedar ustz tanye lee "kenpe payah sgt nak ckap tdi tuh?" "tak bleh ustz" dengn sore yang lemah "bila saye nak cakpa lidah nih ke kiri, bila saye bawa ke tengh nak bercakap, lidah nih pegi ke kanan plak" "kenape tak lawan?die lemah jeeee" "tak bleh ustz, sye dah cuba tpi tak mmpu" "hmm, takpelah, nih air saye bt, cuba bt mandi n minum..kalu bleh mandi sebelom maghrib lah..sebaik baikny lah..." insyaALLAH" "nnt lpas habis nih, air nih bleh bt sendiri jeee...bace je yasin n ayat kursi pastu tiup dalam air nih, tapi jgn guna air masak sebb air masak adalah air yng mati, tiada kekuatan" satu lagi, kuatkan amalan..bt sedekah n amalan bacaan ayat kursi sebagai pelindung diri "

selesai je sume tuh, kami pon balik leeee...dgn kepenatan n keletihan...aduhaaiii..esok nka keje lagi...huuuuuuuuuuuuh..tido le best...ok chow..nnt aku bercerita agi..wslam


MuSaFiR_0102.. 12:29 AM.
*www.darulfuqaha.com


MUTIARA HADIS..

Kelebihan Solat Dhuha :
Sesiapa yang mengerjakan solat Subuh berjamaah, seterusnya duduk berzikir kepada Allah hinggalah terbit mentari, kemudian dia menunaikan solat dua rakaat (solat Dhuha), baginya ganjaran seperti ganjaran satu haji dan satu umrah yang sempurna, yang sempurna, yang sempurna!
Hadis riwayat Tirmizi

MA ROKYUUKOM??

ARTIKEL TERBARU

  • # hari nih aku kurang sehat sikit...tapi sakit sak...
  • hijab kekasih
  • # aku hanyalah insan biasa....tiada kelebihan penu...
  • catatan semasa
  • CATATAN SEMASA
  • kalimatullah
  • # hari nih, pepagi buta aku dah tensen tahap cipan...
  • KASIH IBU..
  • # wajah kepenatan..mata dah nek kuyu, bercakap pon...
  • coretan
  • ARCHIVES...


  • August 2004
  • September 2004
  • October 2004
  • January 2005
  • February 2005
  • March 2005
  • July 2005
  • August 2005
  • September 2005
  • October 2005
  • November 2005
  • June 2006
  • July 2006
  • September 2006
  • January 2007
  • March 2007
  • April 2007
  • May 2007
  • October 2007
  • December 2008
  • January 2009
  • HALWA TELINGA

    USTAZ MOHD KHAIRUDIN AMAN RAZALI AT-TAKIRI

    fiqh di masjid KLCC



    MAAL HIJRAH


    *dengar lagi

    SAHABAT

    [`] *
    [`] *
    [`] *
    [`] *
    [`] *
    [`] *
    [`] *
    [`] *
    [`] *
    [`] *
    [`] *
    [`] *

    INFO ISLAM

    [`] ::. LAMAN WEB ILMIYYAH
    [`] ::. JAKIM
    [`] ::. PERSATUAN ULAMA MALAYSIA
    [`] ::. Dr. Sa`id Ramadhan al-Buti
    [`] ::. Dr Asri Zainal Abidin
    [`] ::. Ust Nik Nasri Nik Malek
    [`] ::. Ust Shauqi Othman
    [`] ::. Ust Hasrizal
    [`] ::. Ust Zaharuddin
    [`] ::. al-ahkam on-line
    [`] ::. Ust Adlan Abd Aziz
    [`] ::. Ust Zamihan al-Ghari
    [`] ::. TAMAN ILMU ISLAM
    [`] ::. UKHWAH.COM
    [`] ::. SURAU LADANG
    [`] ::. E-BOOK
    [`] ::. SURAU FABER2

    MAKLUMAT UMUM

    [`] ::. utusan
    [`] ::. berita harian
    [`] ::. metro ahad
    [`] ::. new straits times
    [`] ::. aljazeera
    [`] ::. AkHbAr MaGrIbI
    [`] ::. TeRaS_MeLaYu
    [`] ::. utusan melayu
    [`] ::. harakah daily
    [`] ::. ABC news
    [`] ::. BBC news
    [`] ::. CNN
    [`] ::. GOOGLE news
    [`] ::. harakah

    POLITICIAN BLOGGER

    [`] ::. YB DATO SHAHRIR SAMAD
    [`] ::. DATO' KADIR JASIN
    [`] ::. TUN DR MAHATHIR
    [`] ::. DATO' ROHANIE AHMAD
    [`] ::. ROSLAN SMS
    [`] ::. LIM KIT SIANG
    [`] ::. KASIM AHMAD
    [`] ::. RONNIE LIU
    [`] ::. ANWAR IBRAHIM
    [`] ::. MARINA MAHATHIR
    [`] ::. HUSAM MUSA
    [`] ::. PENARIK BECA
    [`] ::. TARMIZI MAT JAM
    [`] ::. SYD HUSSIN AL ATTAS
    [`] ::. SANG KELEMBAI
    [`] ::. FATHI ARIS

    VIDEO & AUDIO

    BACAAN AL-QUR'AN AL-KARIM
    BACAAN QARI MASJID HARAM MAKKI
    * ISLAMIC BOOK ONLINE
    * NOVEL "PUAKA"
    * Video-Kuliah Dhuha
    * Video-Kisah Nabi1
    * Video-Kisah Nabi2
    * Video-Kisah Nabi3
    * Video-Kisah Nabi4
    * Video-Kisah Nabi5
    * Video-Kisah Nabi6
    * Video-Tafsir Baqarah;5-6
    * youtube